100 km SUP evezés a Dunán

Már két nap eltelt az evezésünk óta de még mindig frissen él az élmény bennünk. Különleges élmény volt ezt a nem mindennapi, talán mondhatom azt, hogy HAZÁNKBAN EGYEDÜLÁLLÓ TÚRÁT VÉGIG EVEZNI. Sok mindent láttunk, tapasztaltunk.

RITA a túrát : STX 12.6-os deszkával evezett végig.
Én pedig :ZRAY 9.9-es deszkámmal.

Hát az én deszkámat nem éppen hosszú túrára tervezték..de nem foglalkoztam vele… így is képes voltam a túrát végig evezni. Fontos infó lehet: Rita 2 éve evez….én kb 5.éve evezek és 2 éve szervezek sup túrákat. Tehát mind a ketten amatőr #sup-osok vagyunk azaz nincsen sem kenus sem kajakos sport múlt mögöttünk. Úgy gondolom ez fontos információ

Egy kis leírás a vízen töltött időnkről: Hajnalban kissé elaludtunk, így késve indultunk. Ami annyit jelent, hogy nem pirkadatkor szálltunk vízre ahogy mi előző nap terveztük. Hogy is mondják ember tervez Isten végez?:). 5 óra alvás után kb 25 percen belül(nálam ez emberfeletti teljesítmény ..mivel 2 kávéval kezdem a napot..kicsit nyomom a telefonom és hasonló finomságok:) ) már vízen voltunk, de nem egészen úgy, ahogyan azt terveztük: Neszmélytől Süttőig a belső ágon kényszerültünk haladni, mivel az egyetlen kijáró amit találtunk áthatolhatatlan volt a baromi erősen befelé hömpölygő víz miatt, így az első szakaszt a tervezettnél eleve lényegesen alacsonyabb sebességgel tudtuk csak megtenni.

Meseszép helyeken eveztünk. Elhaladtunk #Nyergesújfalunál, végig eveztünk #Esztergomibazilika előtt, az imádott #Pilismarótiöbölre is rá pislantottam, mesés #Zebegény#Nagymaros#Visegrádi Fellegvárat is megcsodáltuk.

A Szob-Visegrád szakasz is a vártnál lassabbra sikerült, pedig arra számítottunk, hogy itt majd besegít a sodrás, de a szembeszél erősebb volt. Végig haladtunk a varázslatos #Dunakanyaron . Természetesen nem maradhatott ki #Helemba zátony, #Dunabogdány,#Tahitótfalu#Leányfalu. Elhaladtunk #Szentendrén…a #Luppa szigetnél ..megnéztük a #Római partot és a túrát az #Újpesti öbölnél kellet zárnunk.

Volt ahol a Dunának semmi sodrása nem volt. Útközben több kavicspadon is átcsúsztunk. Állva ..ülve …mindenhogy eveztünk. #SUP-on kajáltunk , kávéztunk, néha kicsit megpihentünk (ahogy a képen is látjátok).

Az út feléig szembe és oldalszél kísért minket(hállelúja de szerettük). Esztergomot elhagyva pedig megkezdődött az igazi vízi élet. Ami annyit jelent …hajók, luxus motorcsónakok, jet-ski és barátaik repesztettek a Dunán egész Budapestig. Csodás hullámokat álltunk végig, imádtuk..szerettük, ezt is(gondolhatjátok). De mondhatom azt, hogy ügyesen álltuk a hullámokat.

A túra alatt egyszer szálltunk ki a vízről. Ettünk , ittunk kicsit megpihentünk (nekem ott akkor szükségem volt rá) és újult erővel vágtunk neki a túra második felének. Eveztünk , eveztünk és eveztünk Budapestig – azért a 15 órás vízen tartózkodás mentálisan is kikészíti az embert, a végén már gépi üzemmódban voltunk, nem is beszélgettünk, csak a metróra koncentrálva lapátoltunk mint a gép, de végül SIKERESEN CÉLBA IS ÉRTÜNK . Igaz, még hátra volt kb 8km, hogy meglegyen a #100km de a látási viszonyok már nem engedték hogy tovább evezzünk Budapestre. Mert ugye mindenki tudja meddig lehet a szabályzat szerint a vízen tartózkodni .

Mikor elértünk a Wasserhoz és leszálltunk a deszkákról fantasztikus érzés kerített minket a hatalmába. MEGCSINÁLTUK!!!!! Igen …Megcsináltuk…..itt vagyunk…és csajok! Reggel induláskor kíváncsian indultunk neki…….magunkban is feltettük a kérdést … MEGFOGJUK TUDNI ENNYI IDŐ ALATT EGY HÁTSÓVAL CSINÁLNI? SIKERÜLNI FOG? A válasz pedig JUPIIIII MEGCSINÁLTUK. Testünk kissé leharcolt volt, egész este hullámzott minden, az én kezemről a vízhólyag sem hiányozhatott. De minden percet megért, új és egyben hatalmas élményt adott ez a teljesítménytúra. Boldog vagyok, hogy teljesült az évek óta dédelgetett vágyacskám.

Aki késztetést érez ilyen fajta kihívásra, lesz alkalma végig evezni az általunk megtett utat, mivel már most tervezés alatt van 2 féle szuper esemény erre a egyedülálló útvonalra. Kövessétek…figyeljétek a SUP-os oldalamat.

Barla Rita nagyon Büszke Vagyok Magunkra, köszönöm szépen, hogy vállaltad és velem tartottál ezen az őrült evezésen. Hívjuk csak El Danube-nek.
Köszönjük a sok lelkesítést, szurkolást és elismerő szavakat!!!!!